Nej tak, Lasertryk.dk

Jeg forstår ikke al den hype omkring Lasertryk.dk. Efter adskillige forgæves forsøg på at bestille nogle visitkort, satte jeg mig en dag for at prøve til det lykkedes, for jeg hørte så meget godt om deres kvalitet. 

Med hjælp fra kundeservice fik jeg placeret to ordrer, fordi man ikke kan bestille visitkort med bagside direkte fra deres online shop (!), og jeg talte i samme anledning med dem omkring opløsningen på filen: medarbejderen oplyste, at det var en lavere opløsning, end de normalt anbefalede, men at hun syntes, at kvaliteten var fin nok. Så jeg tog hendes ord for gode varer og bestilte uden at sende en ny fil. 

Det tog mere end 2 timer at placere ordren!

Anyway, glædede mig til at modtage visitkortene, fordi jeg jo har hørt så meget godt. Men jeg blev SÅ skuffet. Kvaliteten var ikke OK, som jeg ellers var blevet lovet… Det lignede noget, jeg kunne trykke pænere på tankstationens printer. Jeg var IKKE imponeret, for at sige det pænt.

Men nu har jeg selv en virksomhed og ved, at det jo kan glippe, så jeg svarede pænt på deres utallige mails efterfølgende, hvor de opfordrede til at give en anmeldelse af ens oplevelse. Ville ikke bare smide en anmeldelse på Trustpilot om Lasertryk.dk uden at give dem en chance. Så i formelt og konstruktivt format skrev jeg altså til dem.

I tredje forsøg (nøj, hvor har jeg været tålmodig!) fik jeg endelig en tilbagemelding, som mundede ud i endnu flere mails med oprettelse af en reklamationssag og kontakt til endnu en medarbejder. Jeg bad altså ikke om hverken at få oprettet en reklamesag, at få dem omtrykt eller om at få pengene tilbage – gav blot konstruktiv besked, så de måske kan forbedre deres service over for andre, som måske lige som mig har en smule problemer med deres system og deres produkt. Og seneste mail, jeg har fået her for 10 minutter siden, den har så fået mig til at skrive dette blogindlæg, for nu må nok være nok. I mailen skrev deres medarbejder, at de nu nok mente at have givet mig besked om den lave opløsning og ringe kvalitet, og at jeg derfor ikke længere var berettiget til hverken omtryk eller pengene retur… WTF?!

Er Lasertryk mon blevet så store, at de har glemt, hvordan man plejer kunderne, så de rent faktisk bliver “hængende” som kunder? Er de mon blevet så selvfede, at de ikke forstår konstruktiv kritik længere? Eller er det mon bare mig, som forventer for meget af deres produkt og service og system??

MEN intet er så skidt, at det ikke er godt for noget: jeg er blevet bekræftet i, at så længe jeg ikke har et samarbejde med en designer, som leverer trykklare filer til mig, som jeg kan sende videre, så skal jeg holde mig til Vistaprint.dk. Resultatet er knivskarpt hver gang, og jeg har lige fået visitkort trykt fra samme fil, som jeg sendte til Lasertryk… de er KNIVskarpe. 

Og en anden ting at tygge på: filerne kom rent faktisk fra en designer – de var blot ikke skåret til i visitkortform. 

God dag til alle derude 🙂

 

Follow on Bloglovin